رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
عبد الرحيم علي

محمد عادل إمام يطلق على نفسه أبو العروسة.. تعرف على السبب

الإثنين 02/ديسمبر/2019 - 01:37 م
 الفنان محمد عادل
الفنان محمد عادل إمام
مريم الفطاطري
طباعة
روى الفنان محمد عادل إمام موقفا طريفا جمعه بجاره، حيث إنه التقاه وهو ذاهب إلى منزله وقرر إلقاء السلام عليه وهو يحمل ابنه، وسأله "إمام" عن هذا الطفل، فما كان من جاره إلا أنه أجابه أنه عريس ابنته "خديجة"، ما سبب صدمة لمحمد إمام وأطلق على نفسه "أبو العروسة".
ونشر "إمام" صورة على حسابه الشخصي على "إنستجرام"، وعلق عليها قائلًا: "امبارح وأنا مروح قابلت جارنا.. رجل لطيف جدًا وكان شايل طفل عمره سنتين تقريبًا.. علاقتي بجاري عبارة عن سلامات بس في الطالعة والنازلة.. المهم قلت ابقى لطيف المرة دي معاه ليقولوا عليا تنك.. فقولتله أخبار حضرتك إيه.. قالي الحمد لله.. قولتله مين الولد الأمور ده.. قالي ده عريس خديجة.. أنا فجأة لقيت الدنيا ضلمت في وشي ودوخت ومش عارف أخد نفسي.. ومش فاكر انا رديت عليه ولا إيه اللي حصل ساعتها.. كل اللي فاكره إن أنا أول ما دخلت البيت قررت إني مش هسلم على الجيران تاني!! ربنا يستر على الواحد من اللي هيشوفه".
وأضاف: "الصورة ملهاش علاقة بالموقف، بس تقريبًا ده كان تعبير وشي لما الرجل قالي كده!!
على الجانب الآخر، انتهي محمد إمام من تصوير فيلم "لص بغداد" بطولة محمد إمام، فتحى عبدالوهاب، ياسمين رئيس، أمينة خليل، محمد عبدالرحمن "توتة"، صلاح عبدالله، أحمد رزق الذى يظهر كضيف شرف، والفيلم تأليف تامر إبراهيم، وإخراج أحمد خالد موسى، في أول تعاون مع محمد إمام في السينما، والذي من المقرر عرضه خلال موسم منتصف العام.


"
هل نجحت حكومة "مدبولي" في تلبية احتياجات المصريين؟

هل نجحت حكومة "مدبولي" في تلبية احتياجات المصريين؟