رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
عبد الرحيم علي
اغلاق | Close

باسم مرسي نافيًا إساءته لـ"الغندور": "ناس بتعمل فتنة"

الثلاثاء 08/مارس/2016 - 04:38 ص
باسم مرسي  و خالد
باسم مرسي و خالد الغندور
محمد النجار
طباعة
قال اللاعب باسم مرسي، مهاجم نادي الزمالك، إنه لم يقصد توجيه إساءة للإعلامي خالد الغندور خلال تغريدته الأخيرة على موقع الصور الشهير "إنستجرام" والتي فسرها البعض على أنها رد على توجيه الأخير انتقادًا له بسبب تغييره "قصة" شعره في مباراة المقاولون الأخيرة.
وأضاف باسم أن هناك من يحاولون إثارة الفتنة بينه وبين الغندور، مؤكدا على احترامه الكبير له وأنه يعتبره أخاه الكبير.
وكتب باسم على "إنستجرام" : يا جماعه أنا أول مرة أرد علي صورة فيك أو حاجة زي دي بس لما توصل للمنظر ده لازم أرود وأوضح إن في شوية متخلفين وناس حبة تصطاد في المياه العكرة".
وأضاف: "أنا نزلت صورة وعملت تاج لصاحبي كلو طلع قال بوجه كلامي لكابتن خالد وعملوا فتنة ودلوقتي عاملين صورة فيك متصورنها من زمان والدليل إن قصة شعري كانت باينة إمبارح عمله إزاي وناو مطلعين صورة قديمة ومخليني أعمل حركة مهينة ومدخلين كابتن خالد تاني في الموضوع.
وتابع مرسي:" كابتن خالد أخويا الكبير وبحترمه وهو أكيد عارف حاجة زي دي كويس ومفيش حاجة من التفاهات دي هتعمل فتنا بين أي شخص نادي الزمالك ليه فضل عليا واللي مش عايز يصدق عنو ما صدق بس اصحووو ليغفلونا.. واينو ملوش زنب في أي حاجة مش في كل حاجة تدخلوه في جملة مفيدة".
وكان باسم قد نشر صورة له على "إنستجرام" بتسريحة شعره الجديدة، وكتب معلقًا: "أنا كده ومفيش غير كده عندي مفيش حل تاني لو عجبك عجبك مش عجبك ما تسبني في حالي يارب تهدا يا فطوطة"، ما فسره البعض بأنه رد على انتقاد خالد الغندور له عبر برنامجه.
يشار إلى أن مشادة وقعت بين خالد الغندور، وطه إسماعيل أثناء تحليل مباراة الزمالك والمقاولون، بسبب تأكيد الغندور أفضلية مشاركة "مايوكا"، على باسم مرسي.
"
هل تؤيد حجب الألعاب الإلكترونية الخطرة؟

هل تؤيد حجب الألعاب الإلكترونية الخطرة؟