البوابة نيوز
رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
عبد الرحيم علي
رئيس التحرير التنفيذي
داليا عبد الرحيم

ريهام سعيد تدافع عن إيمي تاتو: عندك كاريزما وتتحبي وهتكسري الدنيا

ايمي تاتو
ايمي تاتو

حرصت الإعلامية ريهام سعيد على دعم ايمي تاتو التي تظهر في أحد البرامج التي تذاع على قناة “الشمس”، مشيرة إلى ان “ايمي” ليست مذيعة ولكنها تظهر فقط في فقرة بالبرنامج تتحدث عن التجميل. 

ونشرت ريهام صورة لـ"ايمي تاتو" عبر صفحتها بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، وذلك عقب الهجوم الشرس الذي تعرضت له “ايمي” على صفحات السوشيال ميديا، وعلقت ريهام قائلة: “يا عالم الرحمه، اولا ايمي تاتو مش طالعه مذيعه علي قناه الشمس، دي فقره في برنامج ليه مذيعة، الفقره بتتكلم عن التجميل الي هي اثبتت كفاءتها فيه".

وتابعت قائلة: "ثانيا ايه كمية قلة الأدب دي وعلي فكره كل اللي كاتب بوست يهاجم هايموت يشتغل في الاعلام، هي ايمي الي خدت الفرصه منك؟ لا محدش بياخد رزق حد”.

وأضافت ريهام قائلة: "علي فكره في ناس علي الشاشات بفلوسها وفشله وًمحدش بيتكلم جيتوا علئ الغلبانه الي نحتت في الصخر لحد ما وصلت”.

واستطردت قائلة: “ايمي دمك خفيف وعندك كاريزما وتتحبي وهاتكسري الدنيا، مش كل الي بيطلع علي الشاشه نسميه اعلامي في entertainer.بس احنا بقينا صعب اوي”.

واختتمت ريهام التدوينة قائلة: “حد فكر ممكن تبقي هي نفسيتها عامله ازاي دلوقتي؟؟؟؟ مش مهم صح؟ المهم تطلع عقدك علي الناس وبس، وفيديوهاتها اللي عامله ملايين هو ده مش جمهور؟ عيب بقي الفاشل يطلع عقده علي الناجح، لان والله ما هاتاخد اكتر من رزقك”.