رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
عبد الرحيم علي
رئيس التحرير التنفيذي
داليا عبد الرحيم

محادثة بين الهارب محمد على وإخواني تكشف ممول الجماعة في تركيا

السبت 18/يناير/2020 - 11:22 م
الهارب محمد على
الهارب محمد على
علاء السعودي
طباعة
عرض الإعلامي عمرو أديب، خلال برنامجه "الحكاية"، المذاع عبر فضائية "إم بي سي مصر"، محادثة بين قيادي إخواني في تركيا، وبين المقاول الهارب محمد على، يتحدث فيها الطرفان عن الأوضاع في مصر، وعن الهارب أيمن نور، ودور الإخوان في تركيا، وتحريضهم على النظام في مصر.
وبدوره قال الإعلامي عمرو أديب، إن المقاول الهارب محمد على سأل ياسر العمدة عن الداعم والممول للإخوان في تركيا، قائلا: "عندك أيه يثبت أن الجماعة بتاعة اسطنبول حرامية وبتوع فلوس وخلاص".. ليرد عليه العمدة قائلا: "اللى بيجيب الشنطة كل شهر اسمه عبد الرحمن أبو دية فلسطيني الأصل معاه الجنسية الإنجليزية واسم شهرته "أبو عامر" أدي معلومة على الماشي".
وأضاف "أديب"، أثناء عرضه المحادثة عن الحوار الذي دار بينهما، والذي أكمل العمدة حديثه قائلا: "فيه غيرها كتير بس مش وقته يا صاحبي أنا مش هسيب اللى ساعدوا السيسي يعملوا فينا كده عشان سبوبتهم تستمر على حساب بلد كاملة، مش هنسي أني لما اعتقلت زوجتى واعتصمت أمام القنصلية موقفش معايا عشرة من كل الكلاب دول".
واختتم العمدة حديثه قائلا: "بالرغم من أني دعيتهم يطلعوا عشان بناتهم المعتقلة مش عشان مراتي.. والحمد لله أنا طلعت رجل وخلصت مراتي.. وهما هيفضلوا زي الحريم".
"
هل توافق على منع مطربي المهرجانات من الغناء؟

هل توافق على منع مطربي المهرجانات من الغناء؟