رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحرير
عبد الرحيم علي

مكالمات صوتية تكشف تهديد طارق رمضان حفيد "البنا" لفتاة تحرش بها

الثلاثاء 10/أبريل/2018 - 04:21 م
طارق رمضان حفيد البنا
طارق رمضان حفيد "البنا"
طباعة
تنشر "البوابة نيوز"، نص المكالمات بين طارق رمضان حفيد حسن البنا مؤسس جماعة الإخوان الإرهابية وهند العياري التي اتهمته بالتحرش بها واغتصابها في فرنسا.
توضح المكالمات تهديد "رمضان" لـ "العياري"، وأنها سترى ما لا تتوقعه إذا فضحت أمره وكشفت العلاقة بينهما وتحرشه بها.
جاء نص مكالمة "رمضان" كالتالي:
" مش هقعد أعيد في كلامي 30 سنة .. إنت سامعه صوتي ولازم تعرفي.. مش كل مرة تقولي مش عايزة أعرف .. وترجعي لشكوكك اللي بتقوليها كل مرة "
" أنا مش عيل ومعنديش وقت لكل ده ، وكده يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وحددي إنت عايزه إيه وخدي قرارك بدل ما تلعبي معايا.. بدل ما يكون إهانة في التعامل بينا".
"ده ابتزاز لعين وهبطل أسمع منك لو الكلام هيكون بالطريقة دي ولو استمريتي على الطريقة دي هتكون بداية حرب بيني وبينك.. والمحامي بتاعي مش مصدقك وكان هيبعت لك رسالة وأنا منعته وإما نساوي الأمور بيني وبينك أو اعملي اللي أنت عايزاه لكن مش هخضع لأي ابتزاز أو تهديد".
"لو اتكلمتي معاي تاني عن "فيس بوك" أو أي تفاهات هتشوفي اللي هيحصلك .. وأوعدك إنه هيكون مش كويس .. ولازم تتوقفي فورا عن التصرفات اللي بتعمليها كل يوم .. اللي بتعمليه ده تصرفات حمقاء وتصرفات إنسانة مريضة .. ياريت كفاية كده" .
"لو بعتي لي كلمة واحدة تاني ولو لمرة واحدة هبعت رسالتك للناس اللي أنت عارفاهم .. وهتدفعي التمن غالي وهتكون حرب بيني وبينك .. لازم نحل الموضوع وتتصرفي بعقل .. عايزة ترجعي العلاقة معنديش مشكلة وأنا مستعد لده .. عايزه ابتزاز هتكون حرب زي ما قولتلك قبل كده".
يشار إلى أن مصادر قضائية فرنسية، أكدت إن هند العياري التي تبلغ من العمر 45 عامًا رفعت دعوى تتهم طارق رمضان، حفيد حسن البنا، مؤسس جماعة الإخوان الإرهابية باغتصابها، وهى ثالث دعوى ضده.
وجاء في الدعوى أن المرأة تتهم رمضان بالاعتداء الجنسي العنيف عليها في أكثر من مناسبة في الفترة بين مطلع عام 2013 ويونيو 2014.
كما أمرت المحكمة مؤخراً بحبس "رمضان" في فرنسا وجرى إخطاره بأنه موضع تحقيق في قضية الاغتصاب.
"
هل تؤيد قرار منع التدخين والمحمول في المدارس؟

هل تؤيد قرار منع التدخين والمحمول في المدارس؟